Jesteś tutaj: Strona główna
Pan Karp - Towarzystwo Promocji Ryb
Ocena użytkowników:
Opis:
Strona zawiera liczne informacje dla różnych odbiorców: dzieci, dorosłych, mediów, organizacji, firm komercyjnych. Na stronie zawarte są galerie zdjęć, przepisy, użyteczne informacje.
Instytut Rybactwa Śródlądowego w Olsztynie oraz Towarzystwo Promocji Ryb w roku 2005 zainicjowały działalność promocyjną dotyczącą najbardziej tradycyjnego produktu polskiej akwakultury – karpia. Miało to miejsce w sytuacji zwiększającej się konkurencji na rynku rybnym, w tym ze strony importerów ryb i przetworów rybnych pochodzących spoza obszaru Unii Europejskiej. W tym czasie hodowcy karpia zaobserwowali wzrastające trudności przy sprzedaży swojego sztandarowego produktu. Szansę na przezwyciężenie negatywnej tendencji rynkowej upatrywano w organizacji kampanii promocyjnej opartej o fundusze z Unii Europejskiej. W ten sposób powstało nowe stowarzyszenie – Towarzystwo Promocji Ryb, a następnie projekt współpracy z Instytutem Rybactwa Śródlądowego. Wspólna działalność promocyjna Instytutu i TPR jest bardzo dobrze odbierana przez środowisko rybackie, a także handel i media.
Jesienią 2009 roku Towarzystwo Promocji Ryb za wdrażanie programu promocji karpia znalazło się wśród 3 nominowanych stowarzyszeń w finale ogólnopolskiej edycji konkursu „Krajowi Liderzy Innowacji”, organizowanego pod patronatem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Gospodarki i Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Operacja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego funduszu Rybackiego zapewniającego inwestycje w zrównoważone rybołówstwo.
Tagi: ryby, towarzystwo, karp, karpie, rynek rybny,
Kategoria: Fundacje i Towarzystwa